اطلاع رسانی

نکته های آموزشی
مغز خزنده

در این پست قرار است در مورد یک موجود بسیار جالب که در درون همه ما هست صحبت کنیم.

این موجود عجیب و شگفت انگیز، بخشی از مغز ماست و وظیفه دارد تا ما را به هر قیمتی ز ...

قانون ساعت ساز

مخاطب خاص این پست، فروشندگان "بیمه عمر و زندگی" هستند.

فرض کنید یکی از چرخ دنده های داخل موتور ساعت گران قیمت شما درست کار نمی کند و به همین علت ساعت، زمان درست را نشان نمی دهد.

چه می کنید؟

...
چرا نماینده دلسوز نیست؟

چرا نماینده دلسوز نیست؟

این شاید سوال اکثر مدیران و سرپرست های محترم باشد، هرچند، وضعیت نمایندگان بیمه نشان می دهد که متاسفانه این سوال در همین حد باقی مانده و انگار که کسی به دنبال پاسخ آن نیست یا حتی شاید باید گفت که انگار این سو ...

این بیمه فروشی نیست

شخصی با خودروی خود تصادف می کند. خودروی این شخص بیمه نیست. آیا می تواند بعد از تصادف، بیمه نامه شخص ثالث خریداری کرده و از شرکت بابت تصادفی که قبل از صدور بیمه اتفاق افتاده، خسارت دریافت کند؟

< ...

بیمه ارزان یا گران

مخاطب خاص این پست، فروشندگان "بیمه عمر و زندگی" هستند.

بیمه ارزان بفروشیم یا بیمه گران؟

خیلی از همکاران، پس از مدتی فعالیت به این سوال می رسند، اما متاسفانه جواب مناسبی پیدا نمی کنند و در آخر هم ...

توجیه کلامی در مذاکره

مخاطب خاص این پست، فروشندگان "بیمه عمر و زندگی" هستند.

  • "بیمه عمر و زندگی" در صورت حادثه به شما مبلغی را به عنوان کمک هزینه پرداخت می کند.
  • ولی یکی از دوستان من که این بیمه را خریده بود، دچار حادثه شد و هیچ خسارتی به ...
باور ذهنی

مخاطب خاص این پست، فروشندگان "بیمه عمر و زندگی" هستند.

"پرتغال"

با خواندن کلمه بالا چه چیزی به ذهنتان آمد؟

میوه پرتغال؟ یا کشور پرتغال یا شاید هم کریس رونالد ...

برای چه کسی کار می کنی؟

مخاطب خاص این پست، فروشندگان "بیمه عمر و زندگی" هستند.

برای کی کار می کنی؟

برای مدیر شرکتت؟

برای مدیرفروشت؟

برای همکارها ...

تورلیدرت رو با دقت انتخاب کن

مخاطب خاص این پست، فروشندگان "بیمه عمر و زندگی" هستند.

تصمیم میگیری به سفر بروی.

برای سفر، شهری را انتخاب می کنی که می دانی جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد اما چون برای اولین بار به آن شهر ...

به اسکیموها کولر بفروش!

مخاطب خاص این پست، فروشندگان "بیمه عمر و زندگی" هستند.

سالها پیش یکی از مثال هایی که در بین فروشندگان حرفه ای رواج داشت این بود که "من می تونم به اسکیموها کولر بفروشم". در اینکه این جمله از فرهنگ غربی و کتاب های ترجمه به دست آمده هیچ شکی نیست ولی مساله ای که باعث ناراحتیست این است که متاس ...

به چه کسانی بیمه بفروشیم؟

یکی از پرتکرارترین سوال هایی که در اکثر کارگاه های آموزشی، وبینارها و جلسات توجیهی نمایندگان، پرسیده می شود این است:

به چه کسانی "بیمه عمر و زندگی" بفروشیم؟

من در چندین پست در این مورد صحبت کرده ...

اگه می خوای بری حتما برو

این روزها اگر از کسی بپرسی که آیا از کارت راضی هستی، تقریبا 90 درصد اعلام نارضایتی می کنند و جالب این است که حتی آنها که مطمئنی این روزها کاسبیشان خوب است هم ناراضیند. انگار ناراضی بودن مد شده و هر کس در هر شغلی ناراضیست.

البته اگر بگویی پس چرا ادامه می دهی و یا اینکه چرا شغلت را عوض نمی ...

برای چه می جنگیم

در طول تاریخ، جنگ های بزرگ و کوچکی اتفاق افتاده که در آنها میلیونها انسان کشته شده اند. اما چرا؟

در کتاب ها دلایلی ذکر شده اما آیا آن دلایل واقعیست؟

کشورگشایی های تاریخ باستان، جنگ های مذهبی، جنگ های جهانی و همین جنگ های دوران معاصر که همه ما شاهد آن بودیم، به چه دلیل اتفاق افتادن ...

شناسایی مشکل - حل مشکل

همه ما گاهی در طول زندگی، دچار مشکل یا مشکلاتی می شویم. این مشکل می تواند در زمینه کاری باشد و یا امور زندگی، گاهی مالیست و یا گاهی اخلاقی و حتی عاطفی، اما مساله مهم اینجاست که چرا گاهی می شود بر مشکلات چیره شد و گاهی نمی شود؟

چگونه است که اشخاصی قابلیت فائق آمدن بر مشکلات را دارند و گروه ...

شخصیت شناسی در فروش

شخصیت شناسی علم جذابیست. اگر در گوگل کلمه "شخصیت شناسی" را جستجو کنید با سایت های متعددی مواجه خواهید شد که هر کدام مدعی هستند می توانند شخصیت اصلی شما و یا حتی دیگران را برایتان برملا کنند.

یکی با نوع نشستن یا خندیدن یا نوع انگشت ...

ربات نباش

متن زیر پیام صوتی یکی از مخاطبین سایت می باشد، با کمی حذف و تغییر که با اجازه ایشان انجام شده است:

" من هفت سال است که نماینده عمر، در شرکت (...) می باشم. دلیل ان ...

بدون استرس کار کن-3

بشر در طول تاریخ، به دلیل سبک های مختلف زندگی و همچنین کوچ و جابه جایی و البته جنگ، درگیر بیماری های مختلفی شده است. شیوع سل، طاعون، جذام و ... از جمله این بیماری هاست و در روزگار ما نیز بیماری هایی چون سرطان و در همین اواخر اپیدمی کرونا ...

بدون استرس کار کن-2

صفحه اینستاگرامت را باز می کنی و وارد پیج های موفقیت می شوی. یک کلیپ یک دقیقه ای که قرار است حال تو را خوب کند!

یک سری تصاویر و ویدئو از یک ورزشکار که در حال تمرین است و گوینده ای که پر از انرژی به تو می گوید که "تو می تونی، فقط باید بخوای، تلاش کن، تو هیچ فرقی با دیگران نداری !!!"

< ...
ارزش محصولت دست خودته

مخاطب خاص این پست، فروشندگان "بیمه عمر و زندگی" هستند.

پرده اول: حدود پنج سال پیش در متروی تهران، با یک بازاریاب جوراب مواجه شدم. دو کیسه بزرگ از انواع جوراب داشت و چند جفت جوراب نمونه هم که با نخ به هم وصل شده بود، به گردن آویزان ...

چرا باید از تو بیمه بخرم ؟ (2)

مخاطب خاص این پست، فروشندگان "بیمه عمر و زندگی" هستند.

اگر پست قبلی با عنوان "چرا باید از تو بیمه بخرم 1" را مطالعه کرده باشی می دانی که در انتها یک سوال مهم را مطرح کردم:

یک فروشنده "بیمه عمر و ...

چرا باید از تو بیمه بخرم ؟ (1)

مخاطب خاص این پست، فروشندگان "بیمه عمر و زندگی" هستند.

تصور کن در حال گفتگو با مشتری هستی و با آب و تاب، محصولت را معرفی می کنی و ناگهان مشتری صحبتت را قطع میکند ...

نیازسازی یا شناسایی نیاز مشتری؟

نیازسازی یا شناسایی نیاز مشتری؟

شاید باور نکنید اما این دو گزینه، مدت هاست باعث جنگ بین اساتید فروش است و هر کدام صدها دلیل برای نظریات خود دارند و سعی می کنند با دلیل و منطق ثابت کنند که نظر آنها درست تر است و صدالبته که طرفداران ...

تله ذهنی

در حال صحبت با یک دوست، ناگهان رشته کلام را گم می کنی. اصلا فراموش می کنی موضوع صحبت در مورد چه بود و متوجه می شوی، چند ثانیه ایست که دوست تو در حال صحبت است و تو اصلا نشنیده ای.

چه اتفاقی افتاده؟

به این پدیده "تله ذهنی" گفته می شود.

در یک صحبت دوستانه این اتفاق زیاد ناخوش ...

تو قهرمانی

قهرمان کیست؟

اگر به اطرافت خوب نگاه کنی خیلی هایشان را می بینی.

همین آدم هایی که اطراف ما هستند و متاسفانه نمی دانند قهرمان هستند و همه عمرشان را به دنبال قهرمان می گردند.

آن راننده تاکسی که کاری به شرایط آب و هوا ندارد و کرایه اش در روزهای بارانی یا سرد تغییری نمی کند و د ...

فروش یا مشاوره

زمانی که روبه روی مشتری نشسته ای به چه فکر می کنی؟

آیا قبلا برای این مذاکره برنامه ریزی کرده ای؟

آیا پلن های شروع و پایان مذاکره را طراحی کرده ای؟

آیا با واژه استراتژی مذاکره آشنا هستی؟

هدف از مذاکره چیست؟

فروش؟

به سوال های زیر خوب فکر کن:

    ...
هدف بدون شناخت مسیر

امروز یکی از مخاطبان سایت با من تماس گرفت و صحبتی بین ما ردوبدل شد که باعث شد تا این پست را بنویسم. این عزیز از طرفداران پیج های موفقیت بود و به قول خودش در بیش از 10 پیج موفقیت عضو بود و در 5 سال گذشته به هر آنچه در این پیج ها میدید و می شنید و می خواند، عمل می کرد. آنچه او از این پیج ها آموخته ...

آقای مدیر کجایی؟

نکته: مخاطب این پست مدیران عزیز شرکت ها نیستند چون این جنابان اصولا زمان خالی برای خواندن این مطلب و یا شنیدن حرف های ما نمایندگان ندارند. طرف صحبت من، همه همکارانی هستند که در حال فعالیت در صنعت بیمه هستند و هزاران حرف و ایده دارند که اگر شنیده شود، حتما باعث رشد و اعتلای این صنعت خواهد شد اما م ...

این یک قرارداده

تقریبا 90 درصد مشتری ها و همچنین بیش از 80 درصد فروشندگان بیمه نمی دانند که بیمه نامه ها، قرارداد هستند. بحث من فقط بیمه عمر و زندگی نیست. این مشکل حتی در مورد بیمه نامه های خودرو، مسئولیت، آتش سوزی و ... نیز وجود دارد. چرا من چنین ادعایی دارم؟ آیا این ادعا درست است؟ بیاییم یک قرارداد غیر بیمه ای ...

بدون استرس کار کن-1

تقریبا در همه کلاس هایم وقتی از کارآموزها می پرسم "کدوم هاتون سر کار استرس دارین؟"، همه منکر می شوند اما بعد از شنیدن توضیحاتم، کم کم گاردشان را باز می کنند و قبول می کنند که زندگی و کارشان در یک حباب پر از استرس می گذرد. حالا یک سوال مهم می پرسم: آیا انکار آنها به این خاطر است که استرس خود را پن ...

از نه نترس

همه ما از "نه" شنیدن می ترسیم و دوست نداریم کسی به خواسته ما "نه" بگه. شاید یکی از دلایل ترس ما این هست که خود ما "نه" گفتن را بلد نیستیم. البته دلایل زیادی برای این ترس هست و من در این پست قصد دارم به آنها بپردازم زیرا این ترس، یکی از سدهای جدی در برابر پیشرفت نمایندگان فروش است. چرا از نه می تر ...

مخاطب شناسی

مخاطب شناسی در فروش! علمی که همه ما می شناسیم و در زندگی روزمره از آن استفاده می کنیم. درست شنیدی! همه ما آن را بلدیم و در همه امور زندگی از آن استفاده می کنیم جز در فروش! عجیب نیست؟ همه ما وقتی با یک کودک صحبت می کنیم لحنمان کودکانه می شود و وقتی با یک شخص بزرگتر از خودمان، هم صحبت می شویم با لح ...

طراحی شغلی

پست امروز من در مورد یک مرحله بسیار مهم در شروع هر شغلیست که توسط اکثریت یا انجام نمی شود و یا به صورت ناقص انجام می شود ولی معدود آدم های موفق آن را به بهترین وجه انجام می دهند و این یکی از دلایل بسیار مهم موفقیت آن تعداد کم افراد موفق است. البته بد نیست این توضیح را هم اضافه کنم که آن گروهی که ...

فروش بیمه در شهر من

نمی دانم تا امروز ایرانگردی کردی یا نه. به چند استان کشور سفر کردی؟ آیا به تفاوت شهرهای دیگر با شهر خودت توجه کردی؟ ایران کشور عجیبیست. تنوع قومی، فرهنگی، غذایی، زبان و حتی پوشش، زیبایی های کشور عزیزمان را در جهان منحصربه فرد کرده است و در کنار اینها اما تفاوت های دیگری نیز وجود دارد که برای ما ب ...

بهترین صندلی را انتخاب کن

اگر با اتوبوس، قطار یا هواپیما مسافرت کرده باشی می دانی که شرکت مسافربری برای تو جای خاصی را مشخص کرده و تو ملزم هستی که حتما تا آخر سفر، بر روی آن صندلی خاص و مشخص شده بنشینی. اما شاید تو دوست داشتی کنار پنجره بنشینی و یا در ردیف اول و یا آخر، شرکت مسافربری بدون اینکه از تو در مورد خواسته هایت ب ...

معرفی چند فیلم سینمایی

امروز می خواهم چند فیلم باارزش رو به شما معرفی کنم. اگر پست های قبلی من را دیده باشید می دانید که نظر من در مورد فیلم های انگیزشی چیست. اگر پست مربوط به فیلم های انگیزشی را نخوانده اید شاید بهتر باشد قبل از خواندن این پست، آن را مطالعه کنید. برای خواندن پست روی عنوان کلیک کنید. "چرا باید فیلم ببی ...

بازار هدف مهم است!؟

بازار هدف مهم است! بازار هدف مهم است؟ اصلا بازار هدف چیست و چه تعریفی دارد؟ من دیدم که استاد عزیزی حتی یک کتاب قطور هم نوشته و بازارهای هدفی را مشخص کرده و خوب هم فروخته ! اما چرا؟ من در طول این سالهای کاری و در هیچ رشته کاری اینطور که اساتید، بازار هدف مشخص می کنند ندیده ام. در حقیقت بازار هدف ه ...

چرا باید فیلم ببینیم!؟

یکی از توصیه های اساتید موفقیت، دیدن فیلم های سینماییست و مخصوصا فیلم های انگیزشی و متاسفانه بسیاری از راهبرهای بیمه نیز به تقلید از این اساتید چنین توصیه هایی می کنند. اجازه دهید قبل از هر چیز یک مورد مهم را گوشزد کنم. استراتژی اساتید موفقیت در برخی جهات و نه همه آن، با استراتژی موفقیت در صنعت ب ...

تو کارمند نیستی

در این پست قرار است به یکی از خطاهای ذهنی که در جمع زیادی ازهمکاران عزیزم شایع است بپردازم، اشتباهی که باعث می شود تا ما نتوانیم درست برنامه ریزی کنیم و حتی در هدف گذاری ها نیز باعث اشتباه های فاحشی می شود. من دلیل منطقی و درستی برای این توهم ذهنی پیدا نکردم اما بنا به هر دلیل، جمع زیادی از نماین ...

عاشق شغلت باش

گفتم: بچه ها برای اینکه موفق شوید باید عاشق شغلتان باشید. یکی گفت: استاد، این حرفتان با چیزی که جلسه قبل گفتید تناقض دارد! گفتم: با کدام حرفم؟ گفت: شما جلسه قبل گفتید نباید زندگیتان را فدای شغلتان کنید و یکی از کارهای مهم شما باید این باشد که بین زندگی و شغلتان تعادل ایجاد کنید، اما حالا میگویید ...

کارت ویزیت را جدی بگیر

اجازه بده تا این مبحث رو با دو سوال شروع کنم: چرا کارت ویزیت مهمه؟ اگر کارت ویزیت اهمیت داره پس چرا بهش پرداخته نمیشه؟ ازت می خوام تا به دو سوال بالا فکر کنی و بعد دنباله مطلب رو بخونی.

...
6 نکته قبل از فروش

آیا می دانی این شغل نیاز به چه قابلیت های فردی دارد؟ آیا می دانی این شغل نیاز به چه تخصص هایی دارد؟ آیا می دانی به محض ورود به این شغل چه مشکلاتی سر راهت قرار دارد؟ آیا قدرت مقابله با این مشکلات را داری؟

...
اخبار بیمه
هوش مصنوعی

تجربه نشان داده است که آدمیزاد همواره در برابر یافته های جدید، مقاومت نشان داده است. حال آن یافته، یک کشف باشد و یا یک اختراع، فرقی نمی کند، اما دلیل این مقاومت چیست؟

یکی از مهمترین دلایل این مقاومت، ترس است.

لوگوی سایت تغییر کرد

یکی از مهمترین مواردی که ما به عنوان یک نماینده فروش بیمه باید رعایت کنیم، مسئولیت اجتماعی و فرهنگی ماست.

دوستان عزیزم توجه داشته باشید که شغل ما نوعی فرهنگ سازی ...

روز معلم مبارک

هیچ وقت خود را لایق نام مقدس معلمی ندانسته و نمی دانم اما وقتی همراهانی عزیز داشته باشی، همین می شود که شد.


شرکت بیمه تجارت نو 8 ساله شد

شرکت بیمه تجارت نو 8 ساله شد. به همین مناسبت برای اولین بار جشن سالگرد تاسیس شرکت به صورت بسیار شایسته و درخور در استان مرکزی، برگزار گردید و این می تواند نشانه خوبی برای همه نمایندگان و کارکنان این شرکت باشد.

...
خدمات ما
آموزش فروش - قدم اول

آموزش، یکی از مهمترین عوامل موفقیت کسانیست که امروز به وضعیت آنها غبطه می خوریم. البته به نظر من این جمله را باید به این صورت تصحیح کنیم: آموزش صحیح و مداوم مهمترین عامل موفقیت کسانیست که امروز به وضعیت آنها غبطه می خوریم. این درست تر است. اگر زندگی قهرمان های ورزشی، بازیگران تراز اول سینما و یا ...

محصولات ما
شعارهای تبلیغاتی - ویژه صنعت بیمه

تبلیغات یک حرفه زیباست، تلفیقی از انواع هنرها و علوم اجتماعی و روانشناسیست که در کنار هم تبدیل به یک تخصص بسیار جذاب و کارآمد شده است.

در حقیقت تبلیغات یک ابزار بسیار مهم و حیاتیست که در کنار هر شغلی می تواند باعث رشد و اعتلای آن ش ...

30 نکته فروش - کتابچه اول

مجموعه نکات آموزشی ارائه شده در سایت که به صورت یک کتاب الکترونیکی تقدیم شما عزیزان شده است.


از بیمه طلا استخراج کن

این کتابچه با هدف راهنمایی خریداران بیمه عمر و زندگی نوشته شده، هر چند معتقدم بد نیست نمایندگان عزیز هم آنرا مطالعه کنند، زیرا متاسفانه بسیار دیده ام که برخی از نمایندگان، در زمان فروش این بیمه نامه، بدون هیچ توضیح یا راهنمایی، فرم را پر کرده و بیمه را صادر می کنند. خریداران بیمه عمر و زندگی و هم ...

3 نکته فراموش شده در فروش بیمه عمر و زندگی

در این کتاب الکترونیکی سعی شده تا از تکرارگویی پرهیز شود و به مشکلاتی پرداخته شود که شاید در کمتر کارگاهی به آن پرداخته اند. در بخش اول کتاب، بی تعارف به مشکلات ستادهای استانی و نیروهای ستادی پرداخته شده و در بخش دوم، برنامه های آموزشی شرکت های بیمه به چالش کشیده شده و بلاخره در بخش سوم، سعی شده ...

پشتیبانی آنلاین از طریق ایتا

دوست عزیز؛ پاسخگوی سوالات شما از طریق ایتا هستم !


جهت ارسال پیام در ایتا اینجا کلیک نمائید !