کوچینگ

کوچینگ

" همه قهرمان ها مربی دارند "

آیا تا به حال به این جمله فکر کردی؟

البته باید بهت بگم که در هر مسابقه فینال، هم فرد برنده و هم بازنده هر دو مربی دارند و حتی کسایی که به فینال نرسیدند.

پس شاید بهتر باشه بگم که اگر می خوای وارد مسابقه بشی باید مربی داشته باشی و اگر می خوای قهرمان بشی باید بهترین مربی رو داشته باشی و صد البته تلاش مضاعف.

بله. این بهتر شد.

اینجا نمی خوام در مورد اینکه برای موفقیت باید چه کارهایی انجام بدی صحبت کنم بلکه تو رو به این صفحه دعوت کردم تا بهت کمک کنم بهترین مربی رو انتخاب کنی.

یک سوال مهم: آیا من خودم رو یک مربی کامل و درجه یک می دونم؟

جواب: در هیچ جای کره زمین مربی کامل و درجه یک وجود نداره.

  • چرا وجود نداره؟ پس اینهمه مربی و یا به اصطلاح "Coach" فروش کی هستن؟ اینهایی که گاهی برای شرکت در جلساتشون باید کلی هزینه کنی و یا چندین جلد کتاب پرفروش دارن مربی درجه یک نیستن؟
  • نه، نیستن. چون علم فروش و بازاریابی و تبلیغات، هر روز در حال تغییره. چون هر روز ما شاهد تغییراتی در سبک زندگی مردم هستیم و هر روز شاهد نیازهای جدید که ایجاد میشه.

اگر کمی با دقت بیشتری به اطرافت نگاه کنی متوجه میشی که مردم با هم متفاوت هستن. علایق متفاوت و نیازهای متفاوت، خواسته های متفاوت و سلایق متفاوت دارن و نه من و نه هیچ مربی دیگه ای نمی تونه ادعا کنه که همه هشتاد میلیون جمعیت ایران عزیز رو می شناسه و این واقعیت بزرگی هست که همه ما باید بدونیم.

پس باید چکار کرد؟

جواب این سوال خیلی طولانیه و من قصد ندارم این مطلب رو طولانی کنم و به همین دلیل بهتر می دونم به موضوع اصلی بپردازیم:

یک مربی یا "Coach" یا راهبر خوب چه ویژگی هایی داره؟

قبل از پاسخ به این سوال باید یک مقدمه کوتاه برات بگم و اون اینه که تو در ابتدا باید بدونی قراره چه علمی رو یاد بگیری؟ حتما می گی خوب معلومه، فروش!

نه دوست عزیزم. فروش یک علم میان رشته ای هست به این معنا که اگر می خوای به فروش خوب برسی و بتونی این علم رو به بهترین شکل یاد بگیری در ابتدا باید جامعه شناسی، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی فردی، روانشناسی قومی، بازاریابی، تبلیغات و خیلی رشته های دیگه رو بدونی.

سخت شد؟

نگران نباش. روش آموزشی من به صورتی هست که تو به محض شروع دوره، کم کم و به صورت تلفیقی با همه این علوم به حد نیازت آشنا خواهی شد.

حالا بریم سراغ مهمترین ویژگی های یک مربی خوب:

  • تجربه عملی مباحثی رو که می خواد آموزش بده داشته باشه.
  • بروز و هماهنگ با شرایط جامعه باشه.
  • حرف های تازه داشته باشه و تکرارگوی دیگران نباشه.
  • تجربه های موفق داشته باشه.
  • ایده های نو داشته باشه.
  • بتونه در همون جلسه اول حس موفقیت رو در وجودت ایجاد کنه.
  • تکیه گاه باشه.
  • به جای خودنمایی، به دنبال رشد تو باشه.

راستش اگر بخوام می تونم این لیست رو حالا حالاها ادامه بدم اما لازم نیست. اینها مهم ترین ویژگی های یک مربی خوبه که می تونی ازش استفاده کنی برای انتخاب.

و حالا وقتشه کمی در مورد روش کارم صحبت کنم تا بدونی قراره اینجا چه اتفاقاتی داشته باشیم:

قدم اول (مشاوره رایگان):

من برای سه گروه مجزا، برنامه ریزی ویژه ای دارم.

گروه الف: عزیزانی که قصد ورود به صنعت بیمه دارند.

  • برای این گروه چند جلسه رایگان داریم که شامل آشنایی با صنعت بیمه، شناخت فردی و راهبری شغلیست. بد نیست یادآوری کنم که در این جلسات شرکت خاصی مدنظر نیست و صرفا نوع فعالیت اشخاص را ارزیابی و معرفی خواهیم کرد.

گروه ب: همکارانی که به تازگی جذب صنعت بیمه شده اند با حداکثر 3 سال سابقه.

  • برنامه من برای این گروه نیز چند جلسه مشاوره رایگان می باشد با این هدف که نقاط ضعف و قوت عزیزان را شناسایی کرده و بر اساس آن و البته موقعیت مکانی آنها در کشور، برنامه خاصی تدوین خواهد شد.

گروه پ: همکارانی که بیش از 3 سال است که در صنعت بیمه مشغول به کار هستند.

  • این گروه از همکاران یک جلسه مشاوره رایگان خواهند داشت تا با هم به بررسی عملکردشان بپردازیم و رشته های موردنظرشان را به جهت آموزش شناسایی کنیم.

قدم دوم (تدوین برنامه اختصاصی):

  • کلیه افراد در هر سه گروه توجه داشته باشند که من بر اساس توانایی ها و قابلیت های فردی شما، برایتان برنامه ریزی خواهم داشت و چون معتقدم هر شخص دارای مشخصات منحصر به فرد می باشد لذا آموزش هایم را کاملا متغییر ارائه خواهم داد.

متاسفانه تقریبا تمامی مربی های آموزشی یکسری مطالب را منتشر می کنند و مخاطب هایشان همه از همان مطالب استفاده می کنند و نتیجه هم کاملا واضح است. وقتی ما میبینیم یک سلسله نشست آموزشی فقط برای چند نفر معدود مفید بوده و برای اکثریت شرکت کنندگان هیچ تاثیری نداشته متوجه می شویم که مباحث ارائه شده در آن نشستها فقط مخصوص آن تعداد بوده و نه دیگران و در نهایت تاسف باید بگویم اساتید عزیز در این مواقع تقصیر را به گردن مخاطبین می اندازند و انگار کاملا از موضوع غافل هستند که هر شخص زبان مخصوص به خود را دارد و نمی توان با یک ویدئو یا کتاب یا پادکست خاص روی همه افراد تاثیر گذاشت و یا آموزش داد.

بر همین اساس من بعد از چند جلسه مشاوره، شناخت لازم از شما را به دست آورده و با توجه به موقعیت اقلیمی و فرهنگی محل فعالیت شما، آموزش های خود را ارائه خواهم داد.

قدم سوم (پشتیبانی):

  • همراه عزیزم، مهمترین بخش خدمات ما در این سایت پس از پایان آموزش می باشد. ما پس از پایان دوره ها در کنار شما خواهیم بود و این همراهی تا زمانی که شما آموزش های ما را به صورت عملی تجربه کنید ادامه خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره رایگان ما، شما می توانید به صفحه "تماس با ما" مراجعه و یا از پایین همین صفحه از طریق "پشتیبانی آنلاین" برای من یک پیام "درخواست مشاوره" بفرستید تا در نوبت مشاوره قرار بگیرید. 

 

#کاریابی #آموزش_رایگان #آموزش_فروش #فروش_بیمه #آموزش_فروش_بیمه #بیمه_عمر_و_زندگی #بیمه_عمر_و_سرمایه_گذاری #شغل_یابی #بازنشستگی #مستمری_مادام_العمر #پوشش_بیمه #از_کار_افتادگی #کوچینگ #مشاوره_رایگان

Coach 1 Coach 3 Coach 2


اشتراک در ایتا اشتراک در آی گپ اشتراک در سروش اشتراک در بله اشتراک در واتساپ


پشتیبانی آنلاین از طریق ایتا

دوست عزیز؛ پاسخگوی سوالات شما از طریق ایتا هستم !


جهت ارسال پیام در ایتا اینجا کلیک نمائید !